Iako se priroda poslovanja menja, knjigovodstvo je jedan posao koji će uvek biti tražen. Knjigovođe su od suštinskog značaja za napredovanje kompanija i preduzeća tako što pomažu privrednim subjektima da prate svoje finansijsko stanje kao i stopu rasta.

U ovom vodiču ćemo vam predstaviti nekoliko koraka koji će vam pomoći da pokrenete knjigovodstveni posao, uključujući šta je potrebno da biste krenuli, kako da odredite cenu svojih usluga, kako da pronađete svoje klijente i kako da finansirate svoje poslovanje ako je to potrebno.

Izaberite svoje tržište i nišu

Posao knjigovođe je primenljiv u različitim industrijama – na kraju krajeva, svako preduzeće treba da prati i optimizuje svoje finansije. Međutim, da biste plasirali svoje poslovanje i izdvojili ga među konkurencijom, možda ćete odlučiti da se specijalizujete za određenu branšu.

Ovo bi vam moglo pomoći da izgradite kredibilitet unutar tog segmenta, kao i da usavršite svoje veštine. Pored toga, određivanje vaše ciljne grupe klijenata biće jednostavno ako imate užu specijalnost. Da biste lakše odredili svoju nišu, takođe biste trebali istražiti tržište kako biste utvrdili koja su knjigovodstvena preduzeća već osnovana i koje industrije služe.

Na primer, možda se najviše pronalazite da radite za klijente koji rade u IT sektoru.

Pribavite sertifikate

Tehnički ne morate da budete sertifikovani ili da imate neko određeno obrazovanje da biste vodili knjigovodstveni posao. Međutim, od 2020, svi pružaoci računovodstvenih usluga moraju da imaju licencu za rad stečenu kod IFCA

Izaberite vrstu poslovnog subjekta

Najveći deo registracije preduzeća i otvaranja računovodstvene agencije je izbor privrednog subjekta. Ovo će regulisati način na koji plaćate poreze kao vlasnik malog preduzeća, ali i kakvu vrstu zaštite odgovornosti imate u slučaju da nešto krene po zlu kao i kako ćete strukturisati svoje poslovanje.

Ako tek započinjete knjigovodstveni posao, verovatno ćete samo raditi sami, barem za početak. Razmislite o tome da započnete pretragu poslovnih subjekata za knjigovođe tako što ćete istražiti samostalne preduzetnike i DOO preduzeća. Ovo poslednje bi moglo biti odlična opcija ako biste imali više zaposlenih.

Izaberite svoj knjigovodstveni softver

Ovo je jednostavno: Vaš knjigovodstveni softver će biti temelj vašeg poslovanja. Imate mnogo opcija na raspolaganju, pa ih pažljivo proučite.

Međutim, ako ste preopterećeni ili jednostavno želite da koristite veliki broj opcija, trebalo bi da razmislite o korišćenju softvera koji će zadovoljiti potrebe kako malih tako i velikih agencija. Pokušajte da pronađete softver koji u potpunosti odgovara vašim potrebama

Sada postoji mnogo softvera za knjigovodstvo, tako da verujemo da ovaj izbor može biti pomalo izazovan. Ukoliko se odlučite za određeni softver, možete dobiti sertifikat što ne samo da vam može pomoći da postanete napredan korisnik, već vam može pomoći i da se plasirate kao stručnjak.

Postavite svoju poslovnu infrastrukturu

Kada budete naučili kako da pokrenete knjigovodstveni posao, otkrićete da postoji nekoliko ključnih delova infrastrukture na koje ćete morati da obratite pažnju.

Veb sajt

Mnogi klijenti će tražiti vašu veb sajt da bi saznali više o vama i vašem iskustvu. Ako konkretno vodite potpuno virtuelni posao, veb sajt je izuzetno važan jer može pokazati klijentima vaše veštine, kao i prethodno iskustvo

Upravljanje bazom podataka klijenata

Dok povećavate spisak klijenata, želećete da budete sigurni da ih efikasno i potpuno pratite. Možete koristiti CRM i alat za upravljanje projektima u kojem možete podesiti sopstveni tok posla.

Poslovni bankovni račun

Bankovni račun je jedna od prvih stavki prilikom otvaranja knjigovodstvene agencije. Ovo je ključno za poreze, kao i za zaštitu lične odgovornosti.

Opremanje prostora

Bilo da radite od kuće ili imate poslovni prostor, neophodno je da vaša knjigovodstvena agencija poseduje kancelarijske stolice i stolove, kao i drugi poslovni inventar.

Postavite cenovnik

Odlučivanje o tome kako ćete naplati svoje usluge je najveći izazov svakog vlasnika malog preduzeća. Naplatite li premalo, nećete biti dovoljno nagrađeni za svoj rad; naplatite li previše, nećete moći da da se takmičite sa drugim knjigovodstvenim agencijama.

Zapamtite da iznos koji naplaćujete treba da zavisi od vašeg iskustva, specijalizacije u industriji, sertifikata koje posedujete. I, naravno, vaša stopa nije fiksna – uvek možete da je promenite ako smatrate da vam trenutna cena rada ne odgovara.

Pronađite svoje klijente

Marketing je veoma bitan, bez obzira na vrstu posla koju obavljate. Najpametniji vlasnici malih preduzeća su oni koji tačno utvrde ko su njihovi kupci i direktno im se obraćaju.

Želite da smislite jedinstvenu prodajnu ponudu za svoje poslovanje: na primer, da li hvalite svoje iskustvo? Vašu stručnu specijalizaciju? Vaš fokus na lokalni biznis? Sve ovo će vam pomoći da smislite najkreativnije načine da se plasirate na tržište, što može uključivati direktni marketing ili radio oglase, oglase na društvenim mrežama, kampanje putem e-pošte ili bilo koji drugi vid strategije.

Takođe možete unaprediti svoje poslovanje tako što ćete se naći na sajtu companywall.rs. Ovo je jedinstvena baza privrednih subjekata koja iskazuje uspeh poslovanja.